Have you ever come to a city and asked yourself: why am I here? It is a question I ask myself every time I leave, especially if it’s not for an assignment, but for a research that I am stubbornly pursuing. I arrived in Kuwait at 6 am, it’s Friday, the city has not yet woken up and shows itself in all its faded harshness. I sit on the porch of a bar and drink a Nescafé, the only customer, under a large TV. I meditate on my itinerary and on my tiredness, I would like to leave immediately. But it’s February, the air is fresh and the day promising. Little by little the city comes alive, I eat something unknown, I start to walk and orient myself, I find familiar things. I understand that to understand something, the few days I have will not be enough, but I already have reasons to want to come back here.
Vi è mai capitato di arrivare in una città e di chiedervi: perché sono qui? Io me lo chiedo tutte le volte che parto, soprattutto se non è per un servizio commissionato ma per una ricerca che mi sono intestardito di portare avanti. Sono arrivato in Kuwait alle sei di mattina, è venerdì, la città non si è ancora svegliata e si mostra in tutta la sua durezza stinta. Mi siedo nel portico di un bar e bevo un Nescafé, unico cliente, sotto a un grande televisore. Medito sul mio itinerario e sulla mia stanchezza, avrei voglia di ripartire subito. Ma è febbraio, l’aria è fresca e la giornata promettente. A poco a poco la città si anima, mangio qualcosa di sconosciuto, inizio a camminare e a orientarmi, trovo cose familiari. Capisco che per capirci qualcosa non basteranno i pochi giorni che ho a disposizione, ma ho già dei motivi per volerci tornare.
Arabian Transfer is a crowdfunding project, a photobook and a journey through six cities of the Arabian Peninsula: AbuDhabi, Doha, Dubai, KuwaitCity, Manama, Riyadh. The book is published by Hatje Cantz, and designed by propp.it.
To support the project:
- you can pre-order your book copy
- all the photographs of the book are also available as fine art prints
Thank you!
Arabian Transfer è un progetto di crowdfunding, un libro fotografico e un viaggio attraverso sei città della penisola araba: AbuDhabi, Doha, Dubai, KuwaitCity, Manama, Riyadh. Il libro è pubblicato da Hatje Cantz, con la grafica di propp.it.
Per sostenere il progetto:
- si possono pre-ordinare copie del libro
- tutte le fotografie del libro sono disponibili come stampe fine art
Grazie!